Gekke beestjes in de amazone en heel veel Spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Naomi Geelen - WaarBenJij.nu Gekke beestjes in de amazone en heel veel Spaans - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Naomi Geelen - WaarBenJij.nu

Gekke beestjes in de amazone en heel veel Spaans

Door: Noomy

Blijf op de hoogte en volg Naomi

19 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Hoi mensen,

Inmiddels ben ik al gewend aan het leven hier in Quito. Ik word niet meer iedere morgen om 5uur wakker (dat kwam door het tijdsverschil). Ook kan ik wat beter door het lawaai heen slapen. De autos blijven hier aan het toeteren en autoalarmen gaan constant af (niemand die erna omkijkt zelfs de politie niet). Ook het eten vernamelijk rijst en verassingssoep (als je erdoorheen roert zit ergt alles in groenten, aardappelen, popcorn etc.) ben ik al gewend.
Ik begin de mensen hier al een beetje te verstaan en terug praten wil soms ook al lukken. Ik heb smorgens van 9uur tot 13uur les van Pablo. Daarna gaan we met mensen van school ergens wat eten en op ons gemak Quito bezichtingen.
Vorige week hebben we de torens van de basiliek beklommen. Je kon er twee beklimmen en ze waren allebei heel eng wat je moest over heel enge steile trapjes omhoog klimmen en het waaide heel hard dus je moest je ook goed vasthouden. Maar wel een super uitzicht en een lekker koel windje. Ook ben ik naar salsalessen geweest en dat was echt hard werken want het ging supersnel maar wel leuk dus misschien ga ik morgenavond weer.

Afgelopen weekend ben ik met mensen van school de jungle in gegaan. Vrijdagmiddag zijn we met de bus naar Tena gegaan een junglestadje. Dus busreis zou eigenlijk zes uur duren maar omdat de bus veelste hard reed waren we in 5 uurtjes daar. De busreis was net een achtbaan omdat hij zo hard ging en in de weg waren heel veel bochten en het ging omlaag en dan weer omhoog. Wel was de rit muy bonito. In de bussen hier hoef je ook geen honger te leiden er stappen contstant mensen op dus bus met fruit, chips en drinken en een paar honderd meter later stappen ze weer uit en dan hebben ze bijna altijd wat verkocht. (een man wou zelfs zijn huis verkopen, deze had minder succes.)
In Tena hebben we nachtje in een hostel geslapen en de volgende dag zijn we naar een communidad vlakbij Tena gegaan. De communidad woont aan de rio Napo en leeft van toeristen die ze rondleidingen geven en iets vertellen over hun cultuur.
In de communidad waren een hele hoop gekke beesten. Als eerste een toecan die heel graag op foto wou. Dan nog vier apen die heel veel aandacht wouden. Een aap (lucas) had omdat hij boos op mij was omdat hij niet in mijn tas mocht mijn mosquitonet kapotgebeten (toen ik snachts wakker werd zat er een gigantische sprinkhaan op mijn bed). Een andere aap was in iemands bed gekropen en wou er niet meer uit zodat iemand zijn bed met een aap had moeten delen.
Smiddags zijn we naar een waterval gelopen waar we hebben gezwommen en savonds hebben we met de indiannenkindjes gespeeld (die hebben echt gigantisch veel energie).
De volgende dag zijn we op een rubberenband over de rivier gaan dobberen en af en toe ging dat heel hard. En daarna al weer terug de bus in naar Quito.

Zaterdag ga ik naar de Cotopaxi een van de grootste active vulkanen van de wereld en de een na hoogste berg van Ecuador.
Maar daar zal ik volgende keer meer over vertellen.

Saludos, besos etc.
Naomi

P.S. Foto´s komen als ik een keer achter een sneller computer zit dat is nu niet het geval.

  • 19 Januari 2010 - 23:59

    Mam & Wout:

    Wauw Naomi, wat een prachtig uitzicht en een dot van een aapje. We komen meteen naar je toe!
    Groetjes, ook van Oma

  • 20 Januari 2010 - 00:07

    Marian Reijnders:

    Naomi wat spannend en wat een afwisseling,lekker met een aap in bed.
    Leer ze en geniet van alles.
    Hier is eindelijk sneeuwvrij maar wel nog koud.
    gr.marian

  • 20 Januari 2010 - 07:51

    Pap:

    te gek Naomi. Waar blijft de foto dat jij zo groot bent?
    Pap

  • 20 Januari 2010 - 11:34

    Jessie:

    Heel veel spaans!! dat wordt dus het woordenboek bij de computer houden, mocht je ons eens verrassen met een spaans verslag;) Geniet verder van je leuke ervaringen saludos

  • 20 Januari 2010 - 15:43

    Marleen:

    wel spannend hoor met apen en sprinkhanen in bed!
    leuk om je verslagen te lezen, hou ons op de hoogte
    groetjes
    marleen

  • 20 Januari 2010 - 17:39

    Jerney:

    He meid,

    zo te lezen bevalt het jou ook allemaal...

    vrijdag komt mn grote neef en jou vriendje bij me slapen want we gaan zaterdag morgen kaarten halen voor het lvk.jammer dat je daar dit jaar niet bij kan zijn....

    ik w8 ook met smagt op de andere verhalen van je en natuurlijk de foto´s

    kusje jerney

  • 21 Januari 2010 - 11:15

    Friepske:

    Hey lief noompje!!

    Enne?? hoe hoog ben je op de Cotopaxi gekomen?? Wij waren zo trots toen we nog maar 50m naar de sneeuw moesten.. (helemaal bekaf.. lang leve hoogte :P)

    Echt super gaaf om zo je verhalen vanuit Equador te horen!! (kkan me precies voorstellen hoe het gaat.. de soepen (meestal aardappel) en altijd en overal rijst en almergo :P echt kei leuk om zo van je te horen!!!!!)

    Als tip wil ik je geven om naar Otavalo (of hoe je het ook alweer schrijft) op zaterdagochtend.. dan is daar markt --> die spullentjes zijn echt iets voor jou!!!!

    Ik kijk nu al enthousiast uit naar je volgend verhaal!!!

    Echt kei leuk dat je het zo naar je zin hebt!!!!!

  • 21 Januari 2010 - 16:51

    Jimmie:

    supervette foto's! ich bun echt jaloers! kos ich mer eerder komen :P

    kusje Jim

  • 22 Januari 2010 - 07:30

    Pap:

    ha slange mens
    zo te zien heb je het helemaal naar je zin geniet er van groetjes Pap

  • 23 Januari 2010 - 17:33

    Melanie:

    Hey Naomi!
    Leuk om te lezen je verhalen, mooi dat het allemaal zo goed bevalt. Ben erg benieuwd wat je van de Cotopaxi vindt, vond ik een van de mooiere plekken in Ecuador (wel errug koud...) :)
    Geniet er nog van, ik blijf je volgen!

    Groetjes Melanie

  • 24 Januari 2010 - 10:07

    Joke Lenaerts:

    Hoi Naomi,

    Wat ontzettend leuk om te lezen en het lijkt me een fantastische ervaring!

    Groeten,

    Joke Lenaerts

  • 28 Januari 2010 - 14:31

    Pap:

    Ha Joop lang niets meer gehoord? pap
Naomi

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 39849

Voorgaande reizen:

04 April 2010 - 23 Juli 2010

La Llama Aventura!

08 Januari 2010 - 03 April 2010

Spaans leren en vrijwilligerswerk in Ecuador

06 Juli 2008 - 23 Juli 2008

Swaziland Ecovolunteer

24 November 1989 - 30 November -0001

Maastricht, Panheel, Thorn, Tilburg

Landen bezocht: