llegado en Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Naomi Geelen - WaarBenJij.nu llegado en Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Naomi Geelen - WaarBenJij.nu

llegado en Ecuador

Door: Noomy

Blijf op de hoogte en volg Naomi

09 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Hallo mensjes

Rond zes uur gisteravond ben ik in Quito geland.
Het vliegveld ligt zo goed als in de stad. Waardoor ik al vanalles van de stad vanuit het vliegtuig kon zien. Toen ik aankwam was het nog harstikke licht maar toen ik mijn tas gevonden had en door de douane was gegaan was het al weer donker. Sinds ik uit het vliegtuig ben gekomen heb ik het gevoel dat ik heel halve meter gegroeid ben, iedereen is kleiner als mij!
Een taxi bracht me naar mijn gastgezin, de taxichauffeurs kenden maar een heel klein beetje engels. De rit van het vliegveld naar het gastgezin duurde een dik halfuur, al leek dat veel korter omdat er voor mij vanalles te zien was.
De auto´s hebben het stuur aan dezelfde kant als bij ons maar ze rijden wel zo veel mogelijk op de linkse baan en halen rechts in, terwijl je op de bus stappen of een taxi aanhouden weer aan de rechterkant van de weg doet.

Eenmaal bij het gastgezin aangekomen belde de taxichauffeur aan. Na eventjes gewacht te hebben kwamen er twee zussen aangerend `bienvenida´, bienvenida´ riepen ze. Ondanks dat ik ze nauwelijks verstaan heb me wel heel veel om ze moeten lachen, ze zijn echt ontzettend grappig.
In het huis wonen nog twee andere zussen. Een van de zussen heeft twee zoons, waarvan ik er al eentje ontmoet heb. Hij kan erg goed engels, hij is de beste van de klas. De moeder van de zussen woont ook in dit huis, als ze rechtop staat is ze zeker twee koppen kleiner als mij, maar ze loopt ontzettend krom.
Op dit moment wonen er ook nog twee andere reizigers in het huis een engels meisje en een amerikaanse jongen. Ze zijn hier al wat langer en kunnen al erg goed spaans dus kunnen ze vanalles voor mij vertalen. We hebben gisteravond met z´n allen om het weer in de VS en Europa gelachen, het was hier op het nieuws. ´Holandia muchas frio´.

Toen ik vanochtend opstond zag ik pas echt het uitzicht dat ik vanuit mijn kamer had. Ik kan over de halve stad heen kijken en de bergen die erachter liggen zijn echt super mooi.
Wel had ik vanmorgen een beetje hoofdpijn door het hoogteverschil maar dat is al weer over.

Vanochtend na het ontbijt ben ik met de twee anderen naar het centrum gegaan om geld te wisselen en wat van de stad te zien. We zijn naar de Mariscal of ´Gringolandia´ geweest. En nu zit ik met hun in een internetcafe om jullie eventjes te vertellen hoe het hier gaat.

Maar nu gaan we weer opnieuw de stad in.
Groetjes Naomi

  • 09 Januari 2010 - 20:50

    Jessie:

    Mensjes kleiner dan jezelf!!!wouw,moet jij je toch "reuze" bij voelen;) Je eerste indrukken zijn heel positief, al zal het wel een paar spaanse lessen duren, voordat je weet wat ze je wel of niet "wijsmaken" ;) het verkeer lijkt me iets gecompliseerder.Geniet meisje',we blijven je volgen xx

  • 09 Januari 2010 - 22:43

    Sjaak:

    vanuit een Holandia muchas muchas muchas frio
    wens ik je muchas fun; de volgende keer wat meer spaans als 't kan, leren we ook nog wat.groetjes,sjaak

  • 10 Januari 2010 - 00:20

    Peter:

    Naomi, nu jij het over die 'kleine' mensen hebt herinner ik me dat van 35 jaar geleden. Als je naar de plaatselijke markt gaat kun je over alle koppen heenkijken. Let wel op dat je daar niet in de plassen loopt, in mijn tijd tileden de vrouwen de rokken op en plasten langs de kant van de straat. Naar ik begrijp ben je zonder problemen aangekomen en versta je nog steeds beter engels dan spaans, maar dat gaat veranderen! Jij bent de stad in gegaan en ik ga nu naar bed. Groet en kus van ons allen, adios en tot mails. Peter

  • 10 Januari 2010 - 13:28

    Anne/joeke:

    Zo te horen is alles tot nu toe goed verlopen.
    Wat avontuurlijk, maar ook een beetje vreemd in een ander gezin en land.
    Maar jou kennende red jij het wel daar in de vreemde. Geniet er maar zo veel mogelijk van. Leuk dat we nog kunnen mailen. Groetjes Joeke en Anne

  • 10 Januari 2010 - 18:50

    Gemma:

    nou zeg en wat nu met al die hoge hakken schoenen?
    Naomi we blijven je volgen vele groetjes uit Baexem

  • 10 Januari 2010 - 20:24

    Lucienne:

    Naomi,ik denk dat ik ook maar eens moet komen,dan voel ik me ook eens GROOT.
    Geniet er maar van.
    Groetjes uit Maastricht.

  • 10 Januari 2010 - 20:25

    Lucienne:

    Naomi,ik denk dat ik ook maar eens moet komen,dan voel ik me ook eens GROOT.
    Geniet er maar van.
    Groetjes uit Maastricht.

  • 11 Januari 2010 - 21:51

    Jimmie:

    ha neumke
    fijn detse good bus aangekome en kins acclimatiseren met 2 anger westerlingen. succes met dien spaans lesjes en ich spreak dich snel

    kusjes Jim

  • 11 Januari 2010 - 21:54

    Gerry En Joop Sonag:

    Hallo Naomy.
    Hier dan de groetjes uit
    Belgies Frio land.
    Ik denk dat je daar snel thuis zal zijn. Ga er maar lekker van genieten want de tijd zal voorbij vliegen.Een hele fijne tijd wensen we jouw daar in dat mooie warme land.
    groetjes en we blijven je volgen.
    Gerry

  • 11 Januari 2010 - 21:59

    Jimmie:

    oh en ich kiek oet nao de eerste foto's!

  • 12 Januari 2010 - 09:02

    Pap:

    Naomi je was al groots.
    maar nu ben je nog groot ook
    groetjes pap

  • 14 Januari 2010 - 13:56

    Anne:

    Hola Naomi,

    Hoe gaat het met de spaanse les?

    Que te diviertas. Anne

  • 14 Januari 2010 - 16:43

    Gerrit - Ria:

    Hola Naomi

    ?Còmo son las clases de espanol
    ?Ha establecido ya un poco
    Saludes de nuestros
    Het vraagteken moet op zijn kop, zit niet op het toetsenbord

  • 14 Januari 2010 - 20:47

    Woutje:

    Hola Joop,

    Hoe bevalt school ¿ (Deze is voor Ria en Gerrit).
    Hier nog altijd hetzelfde.

    Ben je nou echt groter als mij geworden¿¿

    Arividerschi Woutje


  • 15 Januari 2010 - 17:39

    Pap:

    Naomi laat eens wat fotos
    zien dat je zo groot bent,en niet ergens op gaan staan
    Hoop dat alles goed gaat daar groetjes pap

  • 19 Januari 2010 - 16:38

    Rien:

    Des weer een andere kant op he! succes mit dien spaans en leer dea broor van mich det mer es der doa cumtj;)
Naomi

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 39850

Voorgaande reizen:

04 April 2010 - 23 Juli 2010

La Llama Aventura!

08 Januari 2010 - 03 April 2010

Spaans leren en vrijwilligerswerk in Ecuador

06 Juli 2008 - 23 Juli 2008

Swaziland Ecovolunteer

24 November 1989 - 30 November -0001

Maastricht, Panheel, Thorn, Tilburg

Landen bezocht: